zaterdag 15 november 2014

Hoe synchroniseer ik mijn iPhone agenda met Outlook

Synchroniseer iCloud´s Contacten en Kalenders met Outlook

Hoe synchroniseer ik mijn iPhone agenda met Outlook?


Iemand vroeg me hoe hij iCloud contacten en kalenders naar Outlook kon syncen sinds iCloud Control Panel het soms begeeft. Uiteraard is dit mogelijk met EVO Collaborator voor Outlook, ook wel ECO genaamt.

ECO is een Outlook plugin voor CardDAV en CalDAV
hoe synchroniseer ik mijn iphone agenda met outlook
Met een bestandsgrote van minder dan 4MB,werken ECO en Outlook samen om een 2-weg sync voor contacten, kalenders en taken tussen CardDAV/CalDAV services en Outlook te bieden.

Wat zijn CardDAV en CalDAV eigenlijk?
CardDAV en CalDAV zijn standard protocol API by IETF’s RFC voor contacten en kalenders. Apple gebruikt deze open standaard om contacten en kalenders tussen deze Apple diensten te voorzien.
 

Hoe doe ik het ?

iPhone agenda synchroniseren met Outlook


Het is een briesje met ECO. Simpelweg :
  1. Download ECO van EVO’s Officiele Site en installer het met admin privileges naar uw Outlook.
  2. Open Outlook en click op het EVO strikje op de bovenste banner.
  3. Klik op Configureer Profiel(en)
  4. Selecteer Profiel #2 voor iCloud profiel. Edit het voor uw iCloud account en app wachtwoord in te vullen.
  5. Nadat de sync compleet is worden items op uw iCloud account gesync’d naar uw Outlook.Bouw uw eigen Cloud!
Gmail is een geweldig middel voor individuelen, maar is het zou niet geschikt kunnen zijn op bedrijfsschaal waar veel informatie verdeeld word. Waarom niet een voor uw bedrijf opzetten?

EVO Mail Server
Download en installeer EVO Mail Server samen met CardDAV en CalDAV addon (ECA). Zodra compleet, kunnen alle contacten, kalenders en taken van Outlook gesync’d worden.
Deze oplossing die ik zojuist besproken heb is een goede keuze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten